torsdag den 10. marts 2011

Forårs tegn

Ville havde skrevet et blogindlæg igår, men jeg var fuldstændig smadret, da jeg kun havde sovet 3 timer i løbet af natten, så kunne ikke overskue et blogindlæg.
Ikke fordi det kræver mange kræfter at skrive et blogindlæg, men jeg var bare helt tom for hvad jeg skulle skrive så jeg udskød det til idag, hvilket i vel ikke bliver sure over? haha.

Jeg kunne ikke sove om natten fordi jeg simpelthen var kommet i tvivl om jeg havde låst døren til restaurenten jeg arbejder på. Hvilket ville være en KATASTROFE hvis det var sket, og jeg har den forfærdelig evne at hvis jeg er i tvivl om noget og skal huske om jeg gjorde det, så glemmer jeg det og overbeviser mig selv om at jeg glemte det.

Derfor endte jeg altså med at ligge til kl 4 og overbevise mig selv om at jeg nu ville blive fyret big time.... Men der skete ikke noget igår. Ikke et pip hørte jeg fra mit arbejde, så jeg fik bare skruet mig selv op til ingenting. Selvkontrol er ikke lige min stærke side.

Men nok om det. For tilgengæld har jeg oplevet forårets første tegn idag, da jeg var ude at gå med hunden.


Og ja i ser rigtigt! De første... Vintergækker? Er det ikke det de hedder? (søger på google) jo det er Vintergækker, og det var nok de sidste blomster jeg havde troet jeg skulle så på en dag, hvor det både regner, blæser og sner. Men de var der altså og stod så fint mellem bladene. Altså er forået virkelig på vej, med alt hvad det indebære.

Glædelig forår til jer alle.

På genlæsning til alle bloglæsere.

~Katrine

7 kommentarer:

  1. VINTERGÆKKER!!!
    Det kan ikke være andet end et tegn på forår. Og så kan man jo snart tænke på at sende gækkebreve. Nej, det er nok alligevel lidt for for tidligt, når påsken falder så sent.

    SvarSlet
  2. Haha man kan også bare være i god tid, lave et lille tvist og skrive: du har nu, efter at have læst brevet, en time til at gætte hvem jeg er... Så kan man nå at sende mange og så skal man bare have påske æggene til påske haha :D

    Men jah det er fantastisk at finde den :D tog mig selv i at blive helt glad i et øjeblik haha

    SvarSlet
  3. Masser af chokolade, det kan vi godt li'.

    Jeg blev helt glad af bare at se billedet.

    SvarSlet
  4. Det er også en blomst man bliver glad for at se hehe :D bare ked af at de gror det sted de gør lige nu. På græsplænen foran min nabo, blandt diverse og største hundelorte, ad. Var noget af en udfordrig at få taget et ordenligt billede

    SvarSlet
  5. Har lige været en tur på Sjælland hos mine forældre og der vrimler det jo ligefrem med vintergækker og erantis. Så foråret er i hvert fald på vej der.

    Jeg håber at de også findes hjemme ved mig, i Jylland, når jeg kigger efter dem i morgen når det bliver lyst.

    SvarSlet
  6. Jaah de skyder op over det hele :D det er dejligt.

    Men vi havde det vildeste vejr i lørdags (ihvertfald i gilleleje i Nordsjælland) hvor det startede med høj sol gik over til sorte skyer og derefter sne, så høj sol igen, overskyet regn og så høj sol endnu en gang... Og vi snakker her kun over i halv times tid... Derefter skiftede det lidt mellem overskyet og sol o.o blev bare så overraskede da jeg så det sne for det var så modsat fra det der havde været for et par minutter siden.

    Hvor henne på Sjælland var du? :D

    SvarSlet
  7. Det opfører sig lidt mærkeligt det vejr.
    Vejret var også meget mystisk i fredags heroppe i Aalborg. Startede med sne, gik over i regn, måske var der lidt mere sne, så en mega haglbyge der efterlod 5 cm hagllag udenfor, for til sidst at ende med flot solskin fra en næsten skyfri himmel.

    Jeg var i 10km uden for Roskilde.

    SvarSlet